TURNUSY USPRAWNIAJĄCO-REKREACYJNE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Turnusy prowadzone są przez kadrę z wieloletnim doświadczeniem w rehabilitacji dzieci i młodzieży z niepełnoprawnościami, którą stanowią: mgr rehabilitacji i fizjoterapii, pedagodzy specjalni, masażyści, technicy fizjoterapii, hipoterapeuci, logopedzi, kynoterapeuci.

Turnusy dla dzieci

 

Każdy turnus to szansa na zdobycie ważnych doświadczeń, kontakt z osobami w podobnym wieku oraz aktywne i intensywne spędzanie czasu pod okiem specjalistów, którzy są w stanie kompleksowo i bezpiecznie wypełnić czas zabiegami. Z usług korzystać mogą dzieci o różnym stopniu zaawansowania chorób oraz schorzeń.

Proponowane turnusy rehabilitacyjne kierowane są dla z autyzmem, zespołem Downa, astmą, cukrzycą oraz wieloma innymi trudnościami. Czas poświęcony jedynie na kontrolowanie oraz optymalizowanie procesów zachodzących w psychice i organizmie ma ogromne znaczenie dla dobrej formy oraz dla poczucia spokoju i równowagi. To możliwość oderwania się od środowiska i codziennych obowiązków, dzięki czemu dzieci mają czas i możliwości, by w pełnie poddawać się wszystkim zajęciom oferowanym w czasie pobytu. To dla nich maksymalne skupienie się na sobie.

Turnusy mogą odbywać się w systemach:

  • 14 dniowym
  • pobyt 7 dniowy
  • w formie dojazdu na zabiegi rehabilitacyjne (bez noclegu i wyżywienia)

Schorzenia, którymi się zajmujemy :

  • zaburzenia rozwojowe
  • zespoły genetyczne
  • MPD
  • zaburzenia napięcia mięśniowego
  • przepuklina oponowo-rdzeniowa
  • artrogrypoza

Proponujemy Państwu ofertę terapeutyczną dostosowaną indywidualnie do potrzeb podopiecznych

  1. PAKIET PEDAGOGICZNY I PAKIET RUCH dla dzieci powyżej 6 roku życia oraz młodzieży.

W ramach turnusu dla dzieci i młodzieży w okresie letnim zapraszamy na

zabiegi z ALPAKOTERAPII
PAKIET PODSTAWOWY

PAKIET ROZSZERZONY

ZABIEGI W RAMACH TURNUSU DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
  • KINEZYTERAPIA

    Podstawą dziedziny fizjoterapii są ćwiczenia ruchowe na przemian z ćwiczeniami oddechowymi oraz izometrycznymi. Dzięki zdobywaniu nowych doświadczeń i bardziej złożonych umiejętności ruchowych możliwy jest rozwój psychiczny dziecka. Program usprawniania dobierany jest do potrzeb i możliwości małego pacjenta.
    Zajęcia odbywają się codziennie i mają charakter indywidualny: terapeuta – dziecko.
    Terapeuci posiadają duże doświadczenie zawodowe.

    Rehabilitacja fizyczna wykorzystuje metody z zakresu PIR-u, PNF-u, neurorozwojowych podstaw, terapii oddechowej, ćwiczeń koordynacyjno-ruchowych, ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych

    img
  • TERAPIA MIĘŚNIOWO- POWIĘZIOWA

    Terapia manualna tkanek miękkich, to między innymi masaż tkanek głębokich, terapia punktów spustowych i rozluźnianie mięśniowo-powięziowe. Terapia ta powoduje zwiększenie zakresów ruchów, zmniejszenie napięcia mięśni i dolegliwości bólowych, poprawę mobilności mięśni i powięzi oraz ich rozciągnięcie, poprawę ukrwienia, czynności i trofiki mięśni, przywrócenie równowagi w układzie powięziowym.

    img
  • ZOOTERAPIA

    Terapia przy użyciu psów. Prowadzona jest w formie indywidualnej . Poprzez bezpośredni kontakt dziecka z psem następuje wyzwalanie pozytywnych emocji, rozładowanie napięć, a przede wszystkim rozwijana jest spontaniczna sprawność ruchowa.

    Terapia rozwija umiejętności koncentracji na jednej lub wielu rzeczach oraz obniża poczucie lęku i osamotnienia.

    img
  • „PAJĄK „- Spider i terapia chodu

    Terapia przy użyciu „PAJĄKA” polega na wykorzystaniu tzw. cięgien o różnym stopniu elastyczności i sprężystości w połączeniu z Ortezą dynamiczna Dunag 02. Pozwala na przeprowadzenie ćwiczeń ze stymulacją odpowiednich grup mięśniowych, pionizacją oraz nauką chodzenia. Rozwija poczucie równowagi oraz koordynację wzrokowo – ruchową.

    img
  • LOGOPEDIA

    Zajęcia obejmują kształtowanie właściwej mowy w okresie jej rozwoju, doskonalenie w późniejszym okresie, nauczanie mowy ( mówienia i rozumienia) w przypadku jej braku lub utraty oraz usuwanie różnego rodzaju wad i zaburzeń.

    Terapia skierowana jest nie tylko do dzieci, u których występują zaburzenia wymowy, ale także do tych, u których pojawiło się opóźnienie rozwoju mowy lub niepłynność mowy, tzw. zacinanie się i jąkanie.

    Skuteczna terapia polega na odpowiednim dobraniu metod, ćwiczeń i materiałów do potrzeb, możliwości, zainteresowań i zaburzenia pacjenta.
    Podczas zajęć wykorzystuje się ćwiczenia oddechowe, głosowe, słuchowe, artykulacyjne i leksykalne.

    img
  • REFLEKSOTERAPIA

    Jest to metoda leczniczego masażu, w której stymulowane są określone punkty i strefy odruchowe na stopach, odpowiadające poszczególnym narządom i układom ludzkiego ciała.

    img
  • TERAPIA RĘKI

    Terapia ręki ma na celu usprawnienie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców jak i dostarczenie wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów i struktur materiałów oraz ich rozróżniania. Ułatwia zaangażowanie całej kończyny górnej w wykonywaniu różnorodnych zadań poprawiających jej funkcjonowanie i doskonalenie ruchów precyzyjnych.

    Zajęcia mają charakter indywidualny.

    img
  • SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA

    Sala Doświadczania Świata , to specjalnie wyodrębnione pomieszczenie wyposażone w różnego rodzaju urządzenia stymulujące rozwój zmysłów. Jest to metoda, która : zwiększa aktywność i motywację do poznawania, zwiększa chęć do nawiązywania kontaktów , wywołuje zadowolenie i poczucie bezpieczeństwa, poprawia orientację w schemacie ciała oraz przestrzeni , doskonali pracę poszczególnych analizatorów itd. Jej oddziaływanie sprzyja nie tylko osobom niepełnosprawnym , ale także dzieciom w normie intelektualnej i osobom starszym.

    Terapia prowadzona jest w specjalistycznie wyposażonej Sali w naszym ośrodku.

    img
  • MASAŻ SHANTALA

    Masaż Shantala jest polecany prawie wszystkim niemowlakom. Można go wykonywać już od pierwszych dni życia dziecka. Masaż Shantala dobrze wpływa na rozwój niemowlaka, ułatwia karmienie. Odpowiednio wykonany masaż  Shantala poprawia jakość snu, wycisza, uspokaja, pozytywnie wpływa na tkankę skórną, układ krążenia oraz perystaltykę jelit.

    img
  • TERAPIA CZASZKOWO- KRZYŻOWA

    Terapia czaszkowo-krzyżowa jest delikatną i nieinwazyjną formą terapii manualnej, która może poprawić naturalne możliwości samoregulacji i gojenia się ustroju. Terapia ta powstała z doświadczenia klinicznego, które pokazuje, że „zdrowie jest czymś aktywnym i dynamicznym, a nie tylko brakiem choroby”. Pomaga również zwiększyć witalność fizyczną. Jest bezpieczna i skuteczna, wskazania do terapii to: migreny, przemęczenie, nadpobudliwość, padaczka, depresja, zaburzenia snu, stany po śpiączce mózgowej, udary, zaparcia i biegunki, kolki, autyzm, wcześniactwo, MPD, ADHD.

    img
  • INTEGRACJA SENSORYCZNA

    Termin integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych (bodźców) napływających przez receptory. Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Na tej podstawie mózg tworzy odpowiednią do sytuacji reakcję nazywaną adaptacyjną. Jest to adekwatne i efektywne reagowanie na wymogi otoczenia. Może to być odpowiedź ruchowa jak i myślowa.
    Integracja sensoryczna jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami.

    img
  • WAŻNE INFORMACJE

    Prosimy o zapoznanie się z najważniejszymi informacjami dla Uczestników turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci w ORW Wielspin Wągrowiec.

    1. Co należy zabrać na turnus?

    • Dokumentację medyczną dotyczącą choroby dziecka.
    • Orzeczenie o niepełnosprawności.
    • Informację o stanie zdrowia sporządzoną przez lekarza pierwszego kontaktu.
    • Wyposażenie na basen: czepek, strój kąpielowy, klapki – dla dziecka i opiekuna, specjalne pieluchy do wody.
    • Duży ręcznik kąpielowy na masaże.

    2. Uwagi dla opiekunów

    Opiekunowie uczestniczą w zajęciach hipoterapii (opiekun prowadzi konia) oraz w zajęciach w basenie (opiekun przebywa razem z dzieckiem w wodzie i pomaga przy wykonywaniu ćwiczeń).

    3. Informacje o turnusach

    • Turnusy odbywają się w systemie całorocznym.
    • Świadczenia rehabilitacyjne podzielone są na 3 pakiety uwzględniające potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci.
      Zobacz więcej o pakietach świadczeń rehabilitacyjnych.
    • Zajęcia realizowane są zgodnie z wybranym pakietem.
    • Rozliczamy dofinansowania z fundacji, PCPR i innych organizacji.
    • Ośrodek, jak i jego otoczenie, dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych

    „Niezbędnik” osoby wybierającej się na turnus znajdziesz tutaj